Follow Us @asrialigur

03 December 2017

Pasu Bonzai Tip Top

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera


Pagi pagi lagi hujan dah lebat,Tak mematahkan semangat aku nak pergi Nursery Jual Pokok Dan Pasu.Nasib ada yang ingin temankan aku pergi Beli Pokok ni.Aku memang suka beli pokok kat sini pokok dia ada banyak dan bermacam macam jenis ada.Dari pokok kecik sampai la pokok besar.Tak kisah la apa korang nak semua ada.Nak beli pasu,tanah,Baja dan pelbagai bahan tanaman semua ada.

Aku pun tak pasti sama ada Nursery ni bukak atau tutup hari ahad.Tapi Nasib baik pergi Nursery Ni bukak.Bila aku tanya penjual ni dia cakap hari hari bukak Rehat dari Jam 12pm-2pm.Penjual nya pun peramah yang berbangsa Cina.Senang dilayan dan Boleh tawar menawar.



Bila aku sampai ke nursery ni cari Pasu Bonzai Tanya pada penjual tu ada jual pasu bonzai tak?sekali dia tunjukkan Fuhhh meletop ko..banyak gila pasunya.Pelbagai bentuk dan artnya.Ada pasu Bonzai kecik dan ada jugak yang besar gila gila besar pun ada.Selepas Borong Pasu Bonzai dalam 4 pasu. Tak beli banyak sebab naik motor.Lepas tu cari pokok Bonzai pulak aku beli 2 pokok 1 pokok Bonzai dan satu lagi Pokok akan dijadikan Bonzai.Korang tahu tak apa maknanya Bonzai?kalau tak tahu sila lihat di --> SINI <-- p="">

Pasu Yang aku beli

Lepas semua dan selesai membeli belah singgah la warung untuk merehatkan diri sambil minum cendol dan mehoon Sup nak sejukkan hati orang yang tolong temankan aku berbelanja tadi.Tapi memang dah lama sangat nak cari pasu bonzai ni ternyata kat tempat nursery ni ada jual.Murah lak tu.Hehehehe

Tapi memang puas hati lah beli kat sini nanti kalau ada rezeki saya datang lagi..Terima kasih//

ok by.

#PokokBonzai
#PasuBonzai
#sekadarKongsi
#Terbaik

2 comments:

Abam Kie said...

As salam. Kalau pi Cameron Highlands memang byk benda nak beli kan? abam kie pun sudah minat menanam sekarang.
BTW, abam kie follows your blog. no 1194.

Asri ali gur said...

Abam kie : Yalah memang best kalau pg cameron memang banyak sayur sayuran dan bunga bungaan..heehhe..thanks follow