Follow Us @asrialigur

16 November 2017

Pokok Taxus Dari China Ebeli

Hampir sebulan jugak la aku tunggu pokok dari china ni beli secara online di ebeli.com http://www.ebeli.com.my ✔

Ni pun kali kedua aku beli yang pertama barang peribadi yang kedua pulak Pokok Taxus baru dapat tadi.

Al maklum lah kalau beli pokok secara online kalau dalam malaysia ok lagi maybe pokok nya masih segar bugar.Tapi kalau beli kat china nampaknya pokok aku ni ala ala nyawa ikan.Tapi disebabkan gila pokok ni terpaksa la aku try and error.

Mesti korang terfikir kenapa tak beli kat Malaysia.Malaysia kan banyak berlagak seh mamat ni?kan kan mana tau korang terfikir macam ni...ini jawapannya
Kebiasaanya memang susah sikit nak cari pokok taxus ni lagi lagi yang kecik.Aku ni nak cari yang kecik kecik je.yang besar melambak kat kedai kedai.Tapi nak try beli apa boleh buat.Ni baru belajar aka minat


Aku tengok kat ebeli macam macam pokok dan bonzai ada jual.cantik cantik lak tu.Minat aku kalau pokok bonzai ni.Kalau Beli pokok Taxus memang murah harganya RM2.60 boleh dapat sepokok tapi penghantaran dia Allahuakhbar...Mahal jugak 2pay you know.kena bayar untuk penghantaran dari china ke warehouse pastu kena bayar penghantaran ke Malaysia pulak.Ni baru belajar .Penghantaran yang aku pilih naik kapal.

Tapi kalau nak cepat buat la penghantaran Udara cepat sikit sampai.Sekarang ni pun diorang ada promosi penghantaran.Korang try la usha usha .


Seperti gambar diatas Pokok Taxus aku direndam kasi nyawa balik kesian hampir sebulan agaknya tak jirus air.Tapi Alhamdulillah semoga pokok Taxus aku ni tak meninggal.


Wah pokok ni kalau totalkan semua boleh tahan jugaklah Harganya.Pokoknya memamng murah.Penghantaran je masalah.Pengsan.

Kalau korang nak belajar membeli Online di China boleh la try layari  www.ebeli.com.my .✔

Ok By
#sekadarKongsi
#ebeli
#belajarmembeli
#GroupBloggerMalaysia


No comments: