07 July 2012

Masa…Ada apa dengan masa ni erk?


Salam & Selamat Sejahtera


“Masa itu emas”  itu adalah perkataan yang begitu penting dalam setiap kehidupan manusia seharian .Masa adalah berharga dari segalanya kerana masa lah kita sentiasa mempunyai jati diri yang berguna pada masa hadapan.Kalau orang yang meyia-siakan masa walau sedetik pun dianggap rugi, pemalas dan tidak tahu bersyukur.

Kerana masa lah kita sudah megenal asal usul diri kita?betul tak?ke ko tak kenal diri ko tu sapa?kat mana ko lahir,bila ko dilahirkan dan siapa besarkan  ko?itu semua masa gak kan?

So kita ni kenalah pandai menjaga masa tak kiralah apa masa  sekalipun…

Cuba bayangkan kalau korang duk membuang masa rempit sini rempit sana…bukak sini bukak sana apa yang dibukakan aq pun tak tahu la…… ini semua masa gak betul tak tapi masa tu korang dah bazirkannya dengan perkara tak berfaedah…Subhanallah….. Subhanallah ……Subhanallah

Tapi aq ni pun sama gak lah suka buang masa hahahahhaah….tapi aq suka buang masa kat tmpat2 hiburan contohnya kat tmpat karaoke /warung dan sebagainya tapi aq bukan MAT REMPIT TAU!!!!

Aq ni bukanya hipokrit pun….huahuahua…..

Sebenarnya panjang nak citer tapi den ni tak suka panjang2  kan citer
Pe pun renung-renungkan selamat beramal…….

Demi masa sesungguhya manusia dalam kerugiaan.melainkan orang2 yang beriman dan beramal soleh,dan yang berpesan-pesan kepada kebenaran serta kesabaran

2 comments :

ikaa said...

ko nie owg perlis ke pahang??

asri (asrirayrock) said...

bukan perlis @ pahang owg indon hahaha bukanlah orang JB+melaka