Follow Us @asrialigur

05 June 2011

Daun Teratai terBESAR Di Dunia

Salam Dan selamat sejahtera….
Kembara MAHKOTA Johor 2011 kini kembali menghangatkan kepada penduduk2 negeri Johor….Pada 18-21 Jun Ini…….

Ini adalah kali pertama aq melihat Daun Teratai yang paling Besar dan Lebar yang ada Di victoria amazornica…memang besar…

Gambar ni pun aq jumpa kat artprian kalah daun2 teratai yang ada di Malaysia…
daunnya boleh tumbuh lebih dari 3M diameternya. dan berat nya pula boleh sampai 70 pound atau 31kg..

Kalau Korang Tak Percaya Lihat Gambar Kat bawah ni… Pastu Komen Boleh? K Chow……









Share

6 comments:

ezanoor said...

subhanallah... cantiknyeee...

Nadhirah-chan said...

wahhh ni boleh buat pinggan pakai buang ni kehkehkeh ^^

Q said...

orang boleh diri atas tu tak? hahah

alamina said...

wauu ,.hebat ...kalau boleh duduk ats tu lagi best kan :)

PenDekAr LauT said...

Wahhh... Besau betul. Leh wat sampan tu...

asri (asrirayrock) said...

ezanoor :hhehehhe

Nadhirah -chan : Up to u la

Q : Boleh budak kecil or baby jer boleh... kamu tak boleh

Alamina : memang tak boleh u..

Pendekar laut : Besar no..