24 February 2011

Sikap Pengaut Keuntungan Haram


Salam ….. Salam sejahtera....
Semalam 23/02/2011 telah berlaku kemalangan lori yang mengandungi beras dan terlambak di bahu jalan… Orang ramai berpusu2 mengaut beras masuk kedalam karong…… Rezeki2…. Masalah sekarang kita mesti lah menghormati kepada orang yang sedang berada dalam kesakitan disebabakan kemalangan tersebut bukan mengaut dan berebut2 mengaut beras….. Ini ke Rakyat Malaysia yang menjana Transformasi 1 Malaysia? Hormat sikit Orang yang mengalami kesakitan tu….

Sebelum ini juga berlaku kemalangan yang mengandungi duit syiling diseremban pada bulan lepas..siapa lagi tak tahu klik sini .
Berhati2 lah jangan mengambil hak orang lain tanpa kebenaran @ pemberitahuan dianggap mencuri itu adalah satu kesalahan besar dan yang menggunakannya pun tidak halal… so jangan mengambil mudah kepada yang masalah macam ni….

Renung2kan selamat beramal…. ^_^
sumber gambar : kosmo
Share

4 comments :

blackrosehunter said...

inilah mentaliti masyarakat kita sebenarnya..




Blackrose's latest entry: Cerahkan kulit dengan tempe..

qaqa said...

sikap pentingkan diri, teruknya.
xberkat ambil benda orang,huhu.. takziah pada yang sakit!

Rizuan Ismail said...

aduhai..sanggup mencuri plak tatkala org lain menerima musibah..apelah nak jadi dengan masyarakat kita ni

Dawa said...

mmg xberperikemanusian. geram sgt bila bc paper psl eksiden ni