Follow Us @asrialigur

05 October 2010

Sarimah bahagia sendirian

SUNGGUHPUN mahligai yang dibinanya bersama lelaki bernamaAmir Andrew Abdullah, 39, telah menemui titik penamatnya pada Disember 2008, Sarimah Ibrahim, 32, tidak pernah rasa kesunyian.

Dikenali sebagai seorang yang gila-gila, kelakar dan banyak cakap, kehidupan pengacara popular itu selepas bercerai sedikit pun tidak memudarkan rutin hariannya.

Sarimah dilihat menempuhi detik-detik sukar itu dengan penuh kecekalan dan tabah di samping teman-teman yang sentiasa memberi sokongan.

Ketika ditemui baru-baru ini, Sarimah menjelaskan, dia kini rasa cukup bahagia bersendirian tanpa insan bergelar suami mahupun kekasih hati.

Pada majlis minum petang yang diadakan di Restoran Delicious, Bangsar Village 2 baru-baru ini, Sarimah menjelaskan, sepanjang dua tahun memegang status janda, keluarga dan teman banyak memainkan peranan mereka.

Kata Sarimah, keluarga dan teman banyak memberikan dorongan dan sokongan agar hidup perlu diteruskan walau apa jua yang terjadi.

"Pada awal penceraian, saya akui tiada kekuatan untuk menempuhi masa mendatang.

"Namun, atas kata-kata nasihat yang diterima daripada orang sekeliling, saya temui semula kekuatan untuk meneruskan kehidupan.

"Saya mula libatkan diri dengan pelbagai aktiviti seperti kelas pilates," ujar pengacara Akademi Fantasia musim kelapan (AF8) itu.

Namun, selepas setahun keseorangan, Sarimah sempat bermain cinta dengan seorang pemuda Melayu yang dirahsiakan identitinya.

Malangnya, hubungan yang terjalin selama dua bulan itu tidak mampu mendaki lebih tinggi apabila masing-masing mengucapkan kata putus terhadap cinta mereka.

Alasannya, Sarimah tidak sanggup melepaskan karier yang telah digalasnya selama 14 tahun demi cintanya terhadap si jejaka.

Sekali lagi Sarimah dirundung kesedihan. Akan tetapi, keruntuhan rumah tangga yang dialaminya sebelum itu dijadikan sebagai pendorong untuk melupakan kekasih amat disayanginya itu.

1 comment:

ghost said...

mungkin dia menanti kedatangan ku..hahaha