Follow Us @asrialigur

02 September 2010

Ekin mohon bukti dimadu


SELEPAS dua tahun bergelar suami isteri, pasangan popular Mawi dan Ekin telah menempuh pelbagai ujian termasuk kisah kononnya Mawi berkahwin lain dengan seorang peminatnya baru-baru ini.

Sebagai orang popular mereka tidak melatah mahupun menuding jari kepada sesiapa, reda dengan ujian yang diberikan Allah, mereka menganggap itu sebagai asam garam dunia perkahwinan.

Bertemu dengan mereka berdua pada majlis berbuka puasa di teratak indah mereka di Bangi, Selangor baru-baru ini menyimpulkan satu rasa iaitu mereka masih dan sedang berbahagia melayari bahtera perkahwinan.

Menurut Ekin atau nama sebenarnya Nora’Asikin Rahmat, berita Mawi berkahwin lain dianggap sebagai gosip biasa, malah, tidak sedikitpun menggoyahkan hubungannya dengan Mawi.

“Masa dapat tahu berita itu saya baru pulang dari Jakarta. Sebenarnya saya sudah tahu lama berita ada peminat nak panggil media kerana dia sudah bernikah dengan Mawi dan saya tunggu detik itu.

“Bila keluar di akhbar saya tidak terkejut, ayat pertama yang keluar daripada mulut saya kepada Mawi adalah sampai hati tak jemput saya sekali, nak juga saya tengok awak naik pelamin,” ujarnya.

Tambahnya lagi dek kesibukan kerja, Mawi tiada masa memikirkan perkara yang membuang masa, malah Ekin juga tidak sampai hati untuk memarahi suaminya kerana gosip perkahwinan itu.

“Saya tidak sampai hati nak marah dia. Kepala dia pun dah berserabut dengan kerja-kerja produksi dan lama-kelamaan kebenaran akan timbul jua. Apa yang saya tahu dia pergi dan balik kerja tiada masa untuk berkahwin lain,” ujar Ekin dalam tawa.

Tegasnya lagi kepada orang yang mengaku bermadu dengan suuaminya itu, tunjukkan bukti terlebih dahulu sebelum membuat sebarang kenyataan.

“Saya percayakan suami saya kerana sebelum ini pun sudah berbakul-bakul orang cakap yang bukan-bukan tentang dia. Kalau benar dia sudah berkahwin lain, sila tampil dan tunjuk bukti,” katanya.

Mawi pula saat diajukan soalan yang sama hanya berkata dia sudah lali dengan gosip yang tidak henti melandanya. Tidak kisah apa sahaja yang dikatakan orang tentang dirinya, apa yang penting isteri dan keluarganya tahu kebenarannya.

“Saya tidak kisahlah, biarlah orang nak kata apa asalkan isteri dan keluarga saya tahu siapa saya. Gosip-gosip itu biasalah itu sudah adat. Sudah banyak kali saya dengar cerita saya bernikah lain.

“Apa yang kelakar kebanyakan cerita saya bernikah lain, saya pula orang yang terakhir tahu tentang perkara itu,” ucapnya sambil tertawa.

No comments: