28 August 2010

Bunga keracunan makanan


SUDAH memasuki usia lapan bulan hamil, Bunga Citra Lestari
nampaknya teruja menyambut kehadiran anak sulungnya dengan Ashraf Sinclair pada Oktober ini.

Namun dalam pada teruja membuat persediaan menyambut bayi, Bunga rupanya baru diserang keracunan makanan. Tetapi menurut Ashraf, keracunan tersebut tidak memudaratkan isterinya itu.

Ashraf berkata demikian sewaktu ditanya media Indonesia yang hadir ke Jakarta Theater baru-baru ini selepas menghadiri majlis penyerahan sumbangan alat bantu dengar bagi golongan yang memerlukan.

"Sebenarnya Bunga mahu ikut serta ke majlis ini. Tapi dia mengalami keracunan makanan. Bagaimanapun ia bukan keracunan yang serius dan menurut doktor ia biasa berlaku kepada ibu yang hamil. Bunga hanya perlu berehat," ujar Ashraf saat ditanya media tentang ketidakhadiran Bunga bersamanya.

Ashraf yang memberitahu tidak panik dengan keadaan itu turut memberitahu Bunga kini lebih kerap melakukan senaman termasuk membuat yoga dan banyak berjalan untuk memudahkan proses bersalin kelak.

Terdahulu, bulan lalu, sewaktu usia kandungan tujuh bulan, Bunga memberitahu dia dan Ashraf mula memperkenalkan suara suaminya itu kepada anak di dalam kandungan.

"Ashraf suka membaca di perut saya. Dia banyak membeli buku dan setiap hari membaca sehelai demi sehelai buku itu agar anak kami kenal suaranya," ujar Bunga yang tidak akan membuat kenduri menyambut bayi lagi kerana sudah melakukannya pada usia kehamilan empat bulan lalu.

No comments :