02 February 2017

| Enjoy Memancing Ikan |

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera


Semenjak Air Bah Banjir sudah berkurangan atau semakin kering kami semua memang suka memancing dan menyauk ikan.
Di kawasan yang sama kami pergi baca disini (Seberang Gajah Tangkak Johor)


Air banjir disini semakin kering dan aku menyauk ikan dapat jugak ikan puyu.Seronok betul menyauk ikan ni sambil pijak lumpur.

Ada satu tempat masih belum kering lagi kalau kering ikan kat situ memang banyak.Pada tahun 2015 dulu Banjir tempat yang sama.Air semakin kering penuh dengan ikan ikan.Senang nak ambik tak payah nak menyauk.Seronok sangat tapi pada tahun tu aku tak pergi disebabkan kerja .Aku dapat tahu cerita daripada Makteh Aku Dia tunjukkan video ikan ikan memang banyak betul kat situ.


Hari ni mancing dapat lah sikit Ikan puyu dan ikan Haruan.

Di sini setiap hari memang ramai orang memancing ikan.


Port memancing disini memang seronok senang ikan ikan makan umpan.Umpan yang aku guna umpan cengkerik dan ada jugak umpan cacing.

Esok dah start kerja ntah kan bila lah danpat pergi lagi memancing disini.

Kerja pun kat Kedai pancing senang nak beli pancing hahaha...Gambar yang korang tengok semua saudara mara .Lupa plak nak ambik gambar orang lain ..hehehe....ok by.

1 comment :

Rafzan Tomomi said...

bestnya dapat memancingg..
Momi suka tengok org memancing je, kalau sendiri tak nak hahaa