08 February 2011

Lawak Pak Pandir membeli durian


Pak Pandir pergi ke sebuah pekan untuk membeli buah durian... lalu dia menghampiri seorang penjual buah durian yang merupakan orang asli tempatan...

Pak Pandir : "Bang harga durian ini berapa?"

Org Asli : "yang ini.. sepopit sebiji"

Pak Pandir kebingungan mendengar jawapan dalam bahasa orang asli itu kerana dia tidak memahami berapa nilainya sepopit itu.. lalu Pak Pandir buat-buat tahu dan cuba menawarinya..

Pak Pandir : "Bang.. Boleh kurang sikit tak"?

Org Asli : "Boleh aje, nak kurang berape?

Pak Pandir : "Lahupa.. boleh ya!"

Penjual orang asli itu kebingungan.. lalu bertanya pada Pak Pandir...

Org Asli : "Lahupa itu berapa?"

Pak Pandir : "Cakap dulu.. Sepopit itu berapa?"......
[Sumber Cerita Lucu : http://www.izzafey.ws/ceritalucu]
Share

6 comments :

ijam ismail said...

hahahahaha!!
sepopit...ape 2?
lawak la~~

asri bin ali gur said...

aq pun tak tahu la.......sepopit tu ape....

starsyeea said...

sepopit?
lahuma?

hahahahaha...sesuki hati ko je kan...

best! aku folo sini! :)

Ai Ni.. said...

:D..haha..lawak yg bersahaja...huhu

saya_arief said...

haha..same2 sengal.

AizA Si LovEmoNEy said...

sy tgh stress baca lawak ni semakin stress..
hahahahahahhahahaha